Tilbake

Se fremtiden

Bestillingstilbud

Se Fremtiden handler om medieutvikling med fokus på VR-teknologi. Verkstedet består av en kort foredrag som forklare opprinnelsen og teknologien, forskjellene mellom de ulike modellene i markedet og bruksområder for arbeid og fritid. Workshopen vil også lære elevene å lage kreative verk i VR - fra tegning til å lage animerte filmer med spennende verktøy som Mindshow og Quill.

Dagsplan
 Del 1
● 09:30 - 09:50 - Opprigging
● 09:50 - 10:10 - Foredrag: Du (virtuelle) verden!
● 10:10 - 10:20 - Prøverunde - Oculus Touch
● 10:20 - 10:40 - VR/360 filmvisning
● 10:40 - 10:50 - Innføring / Oppgave forklaring
● 10:50 - 11:30 - Pause

Del 2
● 11:30 - 11:40 - Gruppefordeling
● 11:40 - 12:40 - Gruppearbeid med Mindshow
● 12:40 - 13:00 - Visning av resultatet
● 13: 00 - 13:30 - Spill i VR!

Lærerveiledning

Last ned:

Læreplanmål

Læreplanens overordnede del:

  • Punkt 1.4 Skaperglede, engasjement og utforskertrang

Kjerneelementer hentet fra læreplaner i matematikk og naturfag

  • Utforsking og problemløsing
  • Modellering og anvendelser
  • Teknologi

Psssst. Her kommer et lite tips til dere lærere:
​​​​​​​Vi anbefaler at dere sjekker ut ressursbasen til Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen. Her kan dere finne alt fra undervisningsopplegg til forskningsartikler knyttet til blant annet musikkog kunst og håndverksfaget, for hele opplæringsløpet. Best av alt, det er gratis! www.kunstkultursenteret.no  

Om utøvere og produsenter

  • Arrangert av: Troms fylkeskommune
  • Kunstnere/grupper: Filmveksthuset Tvibit

Om kunstner / utøver / gruppe

Ismet Bachtiar er opprinnelig profesjonell spillutvikler med erfaring fra Singapore og Oslo, samt utdannet i Australia. De siste 3 årene har Bachtiar vært ansatt som prosjektleder og spillkonsulent på Tvibit i Tromsø, samtidig som han har vært kreativ leder i Plus Point AS. På Tvibit har han i 2016-2018 ledet en forstudie innen Ny Media og Kreativ Teknologi hvor han har testet ut ulike nye aktiviteter i hele Nord-Norge, samt bygd opp et VR- og spill-miljø blant unge mennesker i landsdelen.

Publikumskommentarer